Ženské fitness centrum

Body flex

Cviky aktivizujú hlboký (stabilizačný) svalový systém, čím odstraňujú svalovú nerovnováhu, zmierňujú bolesti chrbtice a kĺbov a kladú dôraz na správne držanie tela.  Táto metóda koordinuje dýchanie s pohybmi, zlepšuje rovnováhu a flexibilitu, spevňuje oslabené a zároveň naťahuje skrátené svaly, zlepšuje kondíciu, ukľudní myseľ a tým samozrejme zmierňuje stres. Naviac zdokonalí a spevní chúlostivé partie strednej časti tela, zbaví vás tukových vankúšikov, pomôže k dlhým, štíhlym končatinám, zlepší držanie tela a naučí vás správnemu dýchaniu.

Metóda je pôvodne zostavená ako individuálne cvičenie. Pri poúrazových stavoch a vertebrogénnych syndrómoch sa odporúča začať s individuálnou formou cvičenia pod vedením fyzioterapeuta vyškoleného pilates metódou, ktorý nastaví program šitý na mieru každému klientovi. Toto časom umožní zaradenie do skupiny s rešpektovaním kontraindikácií pre konkrétnu diagnózu. Takto si pilates získava popularitu aj v skupinovej forme. Pre stopercentnú účinnosť cvikov je však veľmi dôležité, aby ste cviky cvičili technicky správne a v plnom rozsahu. Preto sa odporúča naučiť sa cviky najprv pod dohľadom vyškoleného inštruktora, ktorý vhodne zvolí náročnosť hodiny podľa telesnej zdatnosti klientov. Vysvetlí a modifikuje náročnosť cvikov. Volí jednoduchšie varianty pre začiatočníkov a náročnejšie prvky predvedie pokročilejším.